maanantai 20. lokakuuta 2014

Tunnelmalyhtyjä


Eilen aamusta mulla oli tosiaan se make-up class, joka oli kyllä joku maailman turhin tunti. Mentiin kiertää Nishijinille opettajan kanssa kauppoja (oli tarkotus mennä ensin Oohori puistoon, mutta sit mentiin supermarkettiin..), koska tänään oli että "mene ulos kiertämään paikkoja ja etsi aiheita esitykseesi". Kaikki tietää tyyliin jo esityksensä aiheen. Hengailtiin sit jonkun tunnin verran siellä ja tultiin takasin koululle. Oli siinä pari hyvää juttua, että asemalla päin käytiin. Sain haettua yhden keikkalipun konbinista, tosin kattoin et mitä helv.. miks mulla on C lippu? Ketä niitä B lippuja on saanu?! No, oli aika alkupään C lippu, että mikäs siinä. En yhtää tiiä millanen toi keikkapaikka on, mihin toi keikka on. Lisäks kun käytiin supermarketissa, siä oli viinirypäleitä 98yeniä!! Vähänkö halvalla!

Palasin sit tunnin jälkeen dormille. Mulla oli meijän kerroksen siivousvuoro tällä viikolla, joten tein sen siinä sit heti pois alta, koska tiesin, että mulla ei oo tänään aikaa sellaseen. Siivoomisen jälkeen vuorossa oli vaihteeks taas kanjien opiskeluja. Opiskelin parisen tuntia ja oleskelin vaan kunnes lähin Tenjiniin päin ostaan kaverille yhen cd:n tower recordsista. Kävelin vähän siinä Tenjinin katuja pitkin kunnes otin metron Hakataan, jossa mun piti nähdä sit kavereitten kanssa. Illalla 6 alkais Hakata toumyo tapahtuja, jossa sytytettiin ympäri Hakataa lyhtyjä. Sitä ennen Hakatan asemalla oli kimono-esitys, jota katottiin nopsaa. Olin asemalle vähän ajoissa niin oottelin siinä muita saapuvaks. Osa meni muun muassa väärään junaan ja muuten vaan myöhässä, taas tällasta.. :D Siinä iltapäivästä oli viä aika lämmin, paahduin vähän.





Kello ei ollu vielä ihan 18 niin ne sytytteli niitä viimisiä siinä parhaillaan.







Oli kivan tunnelmallista, kun katuja pitkin meni nää lyhdyt ja niitten avulla osasit jotenkin suunnistaa seuraavaan paikkaan (kunnes ne sit loppu yhtäkkiä).




Yataita näky myös jokaisen vähänkin isomman lyhtypaikan luona. Ostin sellasia lihanyyttejä ite. Ei mitään kovin erikoisia ollu. Oon halunnu niitä aina maistaa.



Näitä erikoisia lyhtyjä oli aika monta. Kaikista ei oo kuvaa tosin...

















Nää on saippukuplia. Osassa paikkaa oli tällasia ihme vaahtokoneita laitettu.


Alko tulee sit vähän viileempi nii halusin ostaa lämmintä kaakaoo automaatista. Mut aikalailla näky vaan kahvia myynnissä, mut sit yhestä automaatista, missä oli viä ale, oli kaakaoo! 80yen


Kaikki vaa nauraa aina mulle, kun oon tyyliin ensimmäisten joukossa, kellä on aina kylmä täällä iltasin. Sit ne on että "mut et sää voi olla kylmissäs, sää oot Suomesta! Ooksää varmasti suomalainen?" 。゚(゚´ω`゚)゚。 mutta kun mää oon molempia. Esim kun laitoin noi hanskatkin kätee niin kaikki oli et "joko sää pidät hanskoja?!" olin et "joo, voitte kokeilla mun kylmiä käsiä" "käviksää jossai jääkaapissa äsken?" Mutta tykkään myös nahkahanskoista paljon, niin tykkään käyttää niitä. Ja just sellaselle säälle sopii noi ohuet ja pienet hanskat.




Tää oli viiminen isompi paikka missä käytiin. Käveltiin tän jälkeen Hakatan satamaan. Siellä oli kans valaistut tiet. Istuttiin siinä hetki, kunnes kello tulikin 21 ja tää tapahtuma päätty. Ihmisiä tuli sammuttaan niitä lyhtyjä ja aateltiinkin, että oisko aika lähtee takas. Jotkut oli vähän nälkäsiä, nii ne meni syömään vielä. Käveltiin asemalle päin ja hypättiin jostain oudolta laiturilta metron kyytiin. Vaihdettiin metroo yhessä vaiheessa ja juoruttiin siinä kaikkee keskenämme, lähinnä miehistä haha. Junamatka hujahtikin aika nopeesti.

Illalla pakkailin jutut valmiiks seuraavalle päivälle, koska...

Tänään me käytiin Nagasakissa päiväretkellä, mutta siittä kirjottelen huomenna, nyt on pakko mennä nukkuun.


Milla ☆


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti