maanantai 26. lokakuuta 2015

Kagoshima②: Sakurajima


Perjantaina meillä oli tarkotus lähteä ohjaajan kämpästä 9 aikoihin aamulla. Heräsin sit 8 maissa ja olin ainoo hereillä. Ihmettelin vähän. Muut heräili siinä joskus vartin yli oisko. Aamulla mulle selviskin, et yhtäkkiä ollaan lähössä 8:40?! Ei kiva yllätys.. lähtö veny kuitenkin sit 8:45 ja siis alkujaan ohjaajan äitin oli tarkotus heittää meijät töihin, mut jonkin syyn takia oltiinkin nyt menossa junalla. Ohjaajan äiti lähti heittää meitä sit asemalle, mutta juna meni ihan silmien eestä, joten äiti vei sitten kuitenkin loppuun asti. Mikähän päähän pisto tämäkin oli? Hirve kiirus tuli aamulla, aamupalan heitti naamaan äkkiä kauheella vauhdilla ja loppujen lopuks oltiin hurjan aikasin työpaikalla oottamassa. Mun oli tarkotus turisteilla aamulla, mutta jäinkin sit töihin heti muutamaks tunniks, ja menin vasta iltapäivästä seikkaileen Kagoshimaa. Quantizen omistajat on siis kotosin Kagoshimasta, niin ne on kaikista tunnetuimpia siellä. Ja huomas heti asiakasvirrasta, että täällä selkeesti on paljon ihmisiä ketkä tuntee tän brändin. Oli myös erikoista nähdä, kuinka rento meininki Yamakatayassa oli. Hakata Hankyuussa kun piti mennä kaikki infot sun muut et sinne pääsee työntekijäks niin Yamakatayassa ne oli vaan että aijaa, oot tulossa kanssa, no tehääs sulle nimilappu niin oot osa henkilökuntaa.



Toi takki on aivan ihana ja myös kangas! Vähänkö haluisin sellasen. Mut se on himo kallis.



Pääsin sit viimein hipsimään vähän katteleen Kagoshimaa. Pääasiassa mulla on suuntana käydä Sakurajimalla ja sit mennä taas illaks töihin. Tällanen välipaussi siinä välissä. Kagoshima pääkatu oli jotenkin tosi eurooppalaisen näkönen. 







Sakurajima oli ihan lyhyen kävelymatkan päässä työpaikalta. Ostin konbinistä vähän evästä. Lisäks mulla oli pieni bento, jonka ohjaajan äiti oli meille kaikille tehny. Sakurajimalle piti ottaa lautta ja niitä meni onneks ihan 10min välein. Lautalla oli tosi edullista mennä, vaan 160yen.






Mulla oli kauhee nälkä niin söin sit ensin benton jo lautalla.




Sakurajimalle kun sit pääsi niin oli vähän et... eihän täällä oo mitään! Luulin et siinä ois ollu joku sellanen pieni keskus sataman lähellä, mutta luulin väärin. Lähin sit käveleen kohti dinosaurus puistoo. Sen piti olla siinä mukavan kävelymatkan päässä.



Sakurajima aina tupsauttelee tuhkapilviä välillä. Sen takia kuulemma Kagoshimassa ei kuivata pyykkiäkään yleensä ulkona, koska ne ois ihan tuhkassa. Sit saa myös siivota autoja aamulla, jos on satanu tuhkaa.



Tänne puistoon olikin ihan järkyttävä mäki. Olin niin kuollu ja hikinen kun olin päässy nouseen ylös asti.



Matkalla oli tällanen aukee, mistä oli hieno näkymä Kagoshimaan.





Pääsin sit viimein puistoon sinne mäen päälle. Sielläkin oli upee näkymä Sakurajimalle.




Täällä puistossa ei ollu melkein ketään.







Tää oli aika hurjan näkönen. Sellaset tytöt laski tätä niin ehkä oli vähän ruosteessa, kun ei se tuntunu oikein luistavan.






Lapsille oli paljon leikkipaikkoja.





Lähin sit suuntaan ilmasia jalkakylpyjä kohden.


Ne olis tuolla vastakkaisella rannalla. Näyttää et kaukana, mut oisko sinne ollu 2-3km.




Oli oikeesti niin autioo.






Pääsin sit viimein sinne jalkakylpyjen luo. Se oli ihana rentouttava paikka.



Siittä lähti myös tällanen joku tuhkan muodostama polku.







Tällanen 100m pitkä jalkakylpy.



Istun alas sellaseen huvimajaan ja söin taas vähän eväitä. Rapistelin jotain pussia niin yhtäkkiä jostain kaukaa juoksee maukuen tää kisuli mun luo. Se jäi heti ottaa et annathan mullekkin?! Pari palaa sille heitin ja sit se heittäyty kyljelleen.


Sen toisessa etuajalassa oli jotain vikaa T^T se ei suoristunu oikein, olikohan se murtanu sen ja sit se oli luutunu väärään asentoon.



Sit poliisit tuli autolla sinne tielle ja tää lähti maukuen niitten luo. Myöhemmin kun kävelin takasin lautalle, näin tän saman kisun ja myös pari muutakin.




Palasin sit Kagoshimaan ja istun alas taas syömään hahah. Mut olin syöny vaan sellasia pieniä suupaloja niin teki vielä mieli syödä jotain pientä.



Ostinkin sit tällasen pizzamanin.



Kun olin saanu tän syötyä, joku ihme ulkkari tuli puhuun mulle ja kyseli et mistä oon, oonko kauan täällä ja saanko sun s-postin, ootko illalla vapaa, huomennakin oot varmaa kiireinen kun lähet jne. Mietin hetken et annanko sille s-postiani mut olin et noo kaisse käy. Se lähetti mulle jo viestin, mutten oo viä vastannu. Oishan se ihan kiva saada ulkkari kavereita täältä, mut jos sillä on jotain muuta mielessä niin ei kiitos.. :D

Palasin sit takasin töihin loppuillaks. Töitten jälkeen mentiin syömään tonkatsua. Ja joo siis ei uppopaistettu ruoka oo oikein mun juttu. Ihan hyvää oli kyllä, mutta jotenkin tulee sit sellanen ällö olo kun sitä syö. Lisäks tää annos oli niin iso, että söin varmaan liikaa kun mun maha tuli ihan järkyttävän kipeeks illalla.


Toisen ohjaajan isä oli tehny mulle tällasen sakekupin ;A; Sen isä on kuuluisa keramiikan tekijä. Vähänkö yllätyin kun kuulin, että sen töitä on joskus esillä jossain Roppongin historiallisessa keramiikkamuseossa tmv. ja lisäks se on tuomarina monissa kilpailussa ja tällasta. Että kiva! Tällanen pieni kuppikin varmaan sen työnä maksaa ihan sikana. Ohjaaja oli puhunu musta sille ja sen isä kuulemma tykkää kauheesti ulkomaalaisista niin se oli vaan sit tehny tän mulle ;A; ei vitsi. Täytyy säilyttää hyvin.


Illalla palattiin sit takas tosiaan sinne kämpille ja eipä siinä kauheesti mitään tullu tehtyä. Valmistuin lauantaita varten ja menin nukkumaan. Lauantaina olisikin sit viiminen päivä Kagoshimassa.

Milla ☆

P.s. Ohjaaja otti musta videon facebookin. Sen voi nähdä täällä fb sivuilla! Muistakaa tykätä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti