maanantai 15. helmikuuta 2016

カメレオ横浜


Keskiviikkona mulla oli suuntana Yokohama. Ensin aamulla kiersin tosin vähän Koenjia. Täällä kiertelin sillon kun kävin 2012 ekan kerran Japanissa. Oi kun nostalgista. Tällä kertaa tosin kiersin pidemmälle kun viimeks ja yllätyin kun tän kadun päästä löyty Jumble store! Mietin aina et ihme jos Koenjissa ei oo Jumble storee, mut kyllähän se sit löyty. Koenjilla on myös tällanen käytettyjen vaatteiden ja pikkupuotien maine. Siellä pitäis olla enemmänkin käytettyjen vaatteiden kauppoja, mutta mää en oo löytäny kun kaks.. missähän päin ne oikein on?


Ei oo taas paljoo ajateltu tätäkään kauppaa nimettäessä. Tää oli avautumassa loppukuusta.




Otin sit tosiaan junan Koenjista ensin Shinjukuun, jossa vaihdoin toiseen junaan, jolla pääsi sit Yokohamaan asti. Shinjukusta matka kesti vähän päälle puoli tuntia, koska sattu tulee hyvin just special rapid train, joka pysähty ihan vaan muutamalla asemalla. Yokohamaa varten olin kattonu muutaman paikan valmiiks, mikä olis mielenkiintosta tarkastaa. Etäisyydet näytti olevan aika mukavasti sellasta n.2km matkaa niin aattelin, että määhän pääsen sit kävellen kaikkialle hyvin. Yokohaman asemalle kun pääsin kattelin vähän karttaa ja lähin sit käveleen. Ensin kohteena oli Minato mirai, Yokohama tällanen uus kaupunkikeskus.





Ensin kaikki oli tosi tällasta uutta ja hienoo ja sit yhtäkkiä.. meenkö nyt ihan oikeeseen suuntaan?


Hetken ajan kuluttua alko kyllä taas näyttää tältä. Mutta kaikki näytti vaan asuintaloilta. Olin vähän skeptinen, että onko täällä muka jotain kauppojakin? Oli muuten ihan järkyttävän tuulinen ilma. Joka päivä tuuli aika paljon, mutta tänään oli ihan hirvee tuuli. Päädyin myöhemmin laittaa hiukset ponnarille ja laittaa pinnillä etuhiukset kiinni, koska ne lepatti ihan kaikkialle. Onneks kaikki päivät oli kuitenkin kauniin aurinkoisia. Fukuokassa on viimeaikoina ollu vaan pilvistä ja pilvistä.





Löysin sit viimein tällaseen ostoskeskukseen. Mun ei tosin kiinnostanu ostaa yhtää mitää niin kattelin vaan vähän ympärilleni ja yritin ettiä ruokapaikkaa, koska alko olee hirvee nälkä. Etin edelleen omurice paikkaa, mutta ei sitten. Päädyin sit intialaiseen lounas buffettiin.




Syötyäni itteni ähkyyn lähdin tutkiin lisää.






Suomihan se taas.



Täällä on varmasti tosi nättiä kesällä.








Kattelin kauempaa, et mitäs täällä on oikein menossa..? Joku festivaali. Menin kattomaan sit lähempää..



Ja mitä, mansikka festivaalit.






Jatkoin matkaa sit kohti Osanbashi laituria. Tosin oli niin tuulinen ilma, et mietin et ehkä en haluukkaa mennä sinne.





Tässä oli sit viimein Osanbashi laituri ja sen ympärillä oleva puisto. Mää kattoin vaan tästä viereltä ja olin et joo, en ala täällä rannikolla olee ku tuulee nii himona ja on vilponen. Muuten ois voinu istahtaakkin alas ja olla vaan hetken. Lähdin sit kohti China townia.





Toi ukko maalas vaan ihan omassa maailmassaan keskellä kaupunkia. Mut vähänkö upeesti.






China town löydetty.
















Miks tulin tänään Yokohamaan, oli koska täällä oli Kameleon keikka. Lähdin sit vähän lähemmäs keikkapaikkaa. Matkalla poikkesin Yokohama stadionin ohitse.







Luumupuut oli kukassa! Niin nättiä.







Aloin miettii, että eikö Yokohamassa oo sellasta kaupunkimaista keskustaa ollenkaan? En vaan ehkä ollu menny sinne.







Mulla oli pari tuntia aikaa ennen keikan alkua niin istahdin sit keikkapaikan läheiseen kahvilaan rentoutuun. Kaiken kävelyn jälkeen mulla oli aika väsyny olo ja ei ollu jotenkin yhtää fiilistä mennä keikalle D:


Mun vieressä istunu mies piirsi hienosti asuntojen pohjapiirrustuksia ja niihin kaikki huonekalut jne. 



Istuskelin ja kattelin ihmisten menoo parisen tuntia kunnes lähdin kohti keikkapaikkaa. En tajua, mut mulla ei ollu yhtää fiilistä. No pääsin kuitenkin sit sisälle ja kun narikka oli heti ovella, jätin kamat siihen ja sit portaitten alhaalla pyydettiin lippu olin et "しまったー!!" et voi hitto ääneen ja lähin takasin mun kamojen luo portaat ylös hakee mun lipun. Samalla portaita alas tullu sen keikkapaikan joku järkkärimies toisti mun "voi hittoo!" ja mua alko naurattaa ihan sikana :DDD Kun pääsin sit viimein sisälle, keikkasali oli ovelle asti ihan täynnä ja olin et ootko tosissas? Et joo, se keikkafiilis oli vähän sellanen. Oli aika väsyny meininki ja mulle sopi ihan hyvin et bändi ei ees soittanu encoree. Yks biisi, josta tykkään paljon ne soitti livenä ja se oli kiva juttu.


Muuten tuli osaks biisejä, mitä en ollu kuullukkaan ja olin et onko näiltä tullu jotain julkasuja, mistä en tiedä mitään ees? Tuli vähän sellanen fiilis, et ehkä kameleo alkaa menee siihen samaan lohkoon kun jealkb, että putoaa seuratuista bändeistä, koska musiikki ei enää niin iske. Onneks tuli kuitenkin myös vanhempia biisejä, jotka sit tunnistin. Kattelin myös sitä fanikuntaa ja aika nuorta väkee.. :D Mutta joo, oli vähän puolitunteella menty keikka, en jaksanu jotenkin innostua.




Keikan jälkeen lähdin kohti asemaa ja otin junan Shinjukuun. Tällä kertaa keikalta ei tarttunu mitään mukaan, koska ei ollu oikein mitää mielenkiintosta ostettavaa. Kukkaro kiittää, törsäsin jo niin paljon rahaa niihi levykauppoihin. Shinjukusta jatkoin suoraan Koenjiin ja poikkesin konbiniin, josta ostin viimein sen omuricen, jota mun oli tehty mieli syödä. Ei se kyl ollu nii hyvä kun ite tehtynä tai ravintolasta, se kanamuna oli nii kuminen. Oli vika ilta hostellissa ja pakkailin kamat kasaan ja mietin, että jos joku punnitsee mun kamat lentokentällä, menee kyllä ehkä yli rajan D: Torstai aamuna mulla olis vielä aikaa kierrellä ja päätin kohteeks Harajukun, koska mua himotti edelleen se laukkukoru siellä. 

Milla ☆


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti