sunnuntai 10. toukokuuta 2015

Matkustelua vai...


Heipparallaa, viikko taas vierahti hurjan nopsaan. Vielä ei oo kuullu harkkapaikasta sitten nii mitään, alkaa mennä vähän toivon pikkuhiljaa.. ens viikonloppuna täytyy lähettää johkin toiseen paikkaan, jos sillon ei oo viä kuulunu mitään. Hitsi, vastaispa ne nyt! Se ois nii siisti paikka varmasti!!

Tulin tässä johkin kivaan flunssaan taas, oli ollu jonkin aikaa kurkkukipee ja sit lähti ääni puoliks ja vähän aivastelua, mutta aika vähän vaan. Joku viikko kesti, nyt viimein tänään ääni vähän normaalimpi ja tartte enää rykiä ääntä kurkusta. Josko tästä siis viimein terveemmäksi päin. Vielä ehti sairastaakkin ennen lähtöö.

Käytiin keskiviikkona K:n kanssa leffassa kattoo Focus. Se oli ihan jees leffa, kyl sen katto. Täällä on jännää ku teattereissa leffaliput on HALVEMPIA illalla kaheksan jälkeen. Ihan päinvastoin kun Suomessa. Lisäks on yleensä kerran viikossa "ladies day", jollon naiset pääsee halvemmalla leffaan. En tiiä toimisko se Suomessa. Täällähän baareihinkin kun menee niin naisille on halvemmat pääsymaksut, koska naiset juo vähemmän muka heh.

Ostin yks päivä viimein vesimelonijäätelöitä! Lisäks pakkauksessa oli melonijäätelöitä. Noita siemenkohdat oli sit suklaata, mielenkiintosta. Tossa melonijätskissä puolestaan valkosuklaata.




Tässä kun twitteriä seilailen, että mitäs onkaan tapahtunu niin oon onnistunu vaan draamaileen taas jostain parisuhdeasioista todennäkösesti heh (jostain ja jostain.. niimpä niin). Lisäks kirosin sitä kun japanilaiset pesukoneet ei vaan aina pese kunnolla. Joskus tulee pyykit likasina pesukoneesta :( Kyllä suomalaiset pesukoneet on parempia.


Meillä oli nyt viikonlopuks tosiaan suunnitelmissa, huom suunnitelmissa, että mennään käymään Aso vuorella. K otti jopa sitä varten vapaaks tän viikonlopun. No piti tehdä suunnitelmat valmiiks torstaina, varata hotelli ja näin. No ei. No varataan perjantaina. Mää alan vähän hermoileen, että menee taas tiukille, kunnes sit aamulla kun K lähtee kouluu se on et "tuun sit 10 jälkee illalla kotii ku oon tänään töissä." Sillai mitä? Et sit aikasemmin viitti kertoo?! Oikeesti oisin kaikki suunnitellu valmiiks jo torstaina sit. No perjantaina kello tulee 22, 23, 24.. haistakoo ny paska koko äijä. Vähänkö meni hermo. Tulee vaa sit kämpille "et sori!!" joskus puolen yön jälkeen ja sit alkaa puhuu et josko mentäiski vaan Minamataan. No siinä vaiheessa mulla palo käämit aatellen kun halusin tehdä matkan johkin, missä en oo käyny vielä ja oletin koko ajan et vietetään yö sit Asolla tai Kumamotossa. Tuntuu et K viä aina mieti ihan kaikkee loppuun asti, et mennään usein ajatuksella "kuullostaa hyvältä" mut et toimiiko sit oikeesti? Ottaa huomioon kaikki matkustusajat ja ajanvietto paikanpäällä jne. Et sää matkusta 300km hetkessä.  No ne suunnitelmat jää silleensä, kun K:han oli jääny vähän muutamille, kun pari vaihtarikaveria oli tullu sen työpaikalle, et siks se myöhässä tulikin. Ei ois yhtää haitannu, jos ois oikeesti kaikki suunnitelmat ollu jees. No mutta, eipäs tässä sit vielä kaikki. Aamulla mulla on sit herätys joskus ennen 7, et kai meijän täytyy ny lähtee ajoissa kun Kumamotoonkin saati Asolle sit kestää, ja kaikke menee aina joskus 17 aikaa kiinni. Yritän herätellä vähän tota yhtä ja kuuntelen kun ulkona sataa kaatamalla ja oon et "olkoot vtu kaikki.." ja jatkan nukkumista, kunnes joskus 9 jälkeen nousen ja käyn suihkussa. Jotain saatiin vähän aikaseks juteltua siinä ja mää en ollu yhtään innostunu Minatamaan lähtemisestä. Ensinnäkään ei ois ollu aikaa tehä kaikkee lauantaina ja sit oltain taas vaan Minatamassa koko sunnuntai ja menis joku yli 100e pelkkii shinkaseni lippuihin. Vaikka K oli et mää maksan, et sun tartte, niin ihan kun siit sen parempi fiilis tulis, kun tiedät et jos olisit vaan Kumamotossa, koko matka ois nii paljon halvempi. No sithän mulle tuli sinänsä fiilis et pilaan koko viikonlopun kun en oo innoissani sen kotikaupunkiin lähtemässä vielä kerran käymään ennen mun lähtöö Suomeen. No K sit simahti siinä uudelleen ja kun kello tuli 12 mää olin sille et "jos sää et ny ala heräilee nii mää lähen sit dormille". Jotain se mumis iteksee ja oottelin toiset 30min kunnes sit sanoin et no meen nyt ja häippäsin. Oli viä pakannu ja kamat oli K:lla mukana ja ootin nii koko viikonloppua, et oli kyl nii perseestä siinä vaiheessa koko fiilis. Pääsen sit dormille jonkun 15-20min päästä ja viestiä tulee vasta sit et "mis oot?". No sit ihmeteltiin vaan et "miks lähit?" ja epämäärästä juttelua ja puhuttii et no mennää sit Dazaifuun tänään. Meillä oli siis suunnitelmissa mennä myös sinne vielä käymään. No olin et no mennään sit, ja sanoin et oon ihan valmis lähteen. No eipä kuulu vastausta... Nukuin edellisyönä niin vähän et olin hurjan väsyny ja kun tuntii kuuluunu mitään, menin sit päikkäreille, jotka venähti sit 2-3 tuntiin. Tiesin, että enää ehittäis Dazaifuun, joten mitäpä sen väliä jos nyt nukun. No sillä välinhän oli sit tullu viesti "nukuin". No eipä ollu yllätys.

Kaiken keskellä päädyttiin sit siihen et mennään sunnuntaina sit Asolle taikka johkin. Menin sit yöks, koska helpompi lähtee aamulla. Illalla kyselin sit vielä ennen kun menin nukkuu, et "mihin me nyt sit mennään huomenna? Aso? Karatsu? Vai mihin?" Vastauksena kuuluu et "yoshihinogari kouen" ja oon et no mikäs se nyt sit taas on. Kattelin sitä siinä sit ja olin et okei, mennään sit. Parempi kun ei mitään. Asolle jos menee vois tulla aika kiire, varsinkin, jos haluaa käydä muuallakin. Ei saakeli mikä päivä taas.

No tänään aamulla heräilin sit valmistauduin sit, koska tarkotus lähtee 8:40 aikoihin. No arvatkaapas vaan. K oli hereillä joskus puol kasista kasiin mut meni sit nukkuun uudelleen ja sitä saanu sit ylös millää. Olin et voi morjens.. No se sit viimein nous joskus puol 10 ja oli et no mää käyn viel sit suihkussa johon minä että "sää et sit osaa kyl pitää mitää aikatauluja". Niin se kyl on!! Sit se on mulle aina vaan et "sää suutut kyllä aina nii heti" ja halailee mua yrittäen rauhotella mua. Mut ei saakeli, joskus vaan keittää nii pirusta, varsinkin tällasen jatkumon jälkee. Tiesin et heti kun vaan saatais nää asiat oikeesti etenee ja päästäis oikeesti lähtee munkin fiilis paranis 100x ja niinhän se teki. En tykkää ku suunnitelmat kaatuu tollai jonkun typerien juttujen takia. Ja edelleen jossain pimeessä takaraivon lokerossa joku sanoo että "oisit vaa suostunu alkujaa et menee Minamataa ja kaikki ois menny jees" ja tulee sellanen haistakaa ny vtu kaikki. On taas parisuhdedraamaa. No jos selviää nii kait se siit sit vahvistuu. Edelleen tykkään kyllä tosta äijästä hurjasti.

Päästiin sit viimein metrolla ja ottaan juna Hakatan asemalta Saga perfektuuriin. Oli luvassa tosi lämmin päivä. 





Tehtiin pieni vikakäännös, koska K luki että puisto olis siellä päin mutta se olikin joku saakelin virasto, ei hitto.. :DDD Onneks ei nyt hurjasti kävelty.







Oli oikeesti nii kuuma. Tässä vaiheessa tajusin, että mun päänahka ja nenä tulee taas ehkä nii palaa. Mulla ei ollu mitää millä peittää niitä. Nyt täällä on ihan sellanen ilmasto kun Suomessa kuumina kesäpäivinä. Ei oo vielä siä hiostavaa ilmaa. Se alkaa varmaa sit kesäkuussa kun sadekausikin.


Puiston maskotti. Tää Yoshinogari puisto on siis tällanen historiallinen puisto yayoi-kaudelta. Siellä on kaikki asumuksia ja rakennuksia siltä aikakaudelta.



K valitti kanssa, että on kuuma. Kerroin sille et tää on ihan kun kesäpäivä Suomessa. Suomessakin oikeesti tulee kuuma.


Ensimmäiset rakennukset tuli näkyviin. Näytti jännältä. Oli vaan niin kuuma..




Jokainen näistä taloista oli sisustettu sisältä ja niitten eessä oli kyltti, kelle se kuulu yms.






Kiivettiin sit tähystystorniin ja todettiin et ei hitto, tää on valtava paikka.





Täällä oli asunu joku kuningas sillon aikoinaan. Tää oli siis kai ihan oikeesti jonkun "klaanin" vai mikskä sitä kutsuis (haha) niin asuinpaikka.





Yayoi-kaudella ihmiset haudattiin tällasiin ihme ruukkutyylisiin hautoihin. Ne oli aika creepyjä. Niitä oli viä tosi paljon.


Varjossa oli ihanaa.



Riisipelto.


Mää haluisin sit käydä siellä puiston leikkialueella, mutta K:lle tuli joku ihme "en halua, noloo" fiilis ja se jäi kiukutteleen ja mää lähin sit ite kattoon. Siä oli tollanen jättitrapoliini. Oisimpa päässy sinne, oon liian vanha.



Vähänkö tää ois ollu unelmaleikkipaikka lapsena. Lisäks siä oli tällanen himp pitkä liukumäki! Siellä laski aikuisetkin lastensa jälkeen sit sitä haha.


Toinen tranpoliini.


Täällä piti olla nyt tänä viikonloppuna kuumailmapallo ja 200 asiakasta piti päästä sen kyytiin ja oon nii pettyny kun en nähny sitä!!!!!




Tää on mun suosikki :DD just hyvin silmät kiinni




Alettiin sit lähtee poies päin. Joku tunti-pari me tääl ehkä oltiin.


Poikettiin sit matkalle asemalle supermarkettiin ja syötiin jätskit. Otettiin juna takasin Hakataan ja matka kesti niin kauan. Juna pysähty joka ikisellä asemalla. Hakatassa käytiin sit muutamissa kaupoissa ja tuli vähän nälkä ja mentiin vielä ennen lähtöö syömään sushia. Oli hyvää niinkun aina ja söin jälkkäriks keksi-vaniljapehmiksen ja se oli nii hyvää ;A; Hakatan asemalla koskin jotenkin huomaamattani niskaani ja mietin et "au, sattupas se" kunnes tajusin et hitto.. mää oon nii polttanu olkani. Kysyin sit K:lta et "onko mun iho punanen täältä?" ja se oli et "wha! ihan punane!" Olin et voi hitto! Nyt mä sit menin polttaa itteni. Jouduin nostaa hiukset ponnarille kun oli nii kuuma, niin siittähän se sit tuli... muistan miettineeni jossain vaiheessa et "heh, poltan varmaan niskani.." ja joo. Kannattikin unohtaa se siinä tuulenvireessä. Lisäks mun nenä on taas jonkinverran palanu. Nishijinille kun päästiin poikettiin viä Jumble storeen ja kerrankin en ostanu mitään. Kattelin hattuja, et ois käyttöö... mut sit en tiiä osaisinko käyttää sellasta. Ehkä käyn viä joku päivä kattomassa.

Oltiin sit viimein joskus 20 aikaan takasin K:n kämpilla. Mulla on huomenna yks pieni koe niin tulin sit tänään dormille asusteleen. Enemmän oon huolissani keskiviikon bushu-kokeesta. Se tulee ehkä menee penkin alle. No se on onneks vaan 1 koe 3:sta, ja ne 2 muuta oon jo tehny ja ne meni ihan hyvin. Että ei hätää, jos tää ei onnistu niin hyvin.


Tällä viikolla on koulua vaan ma, ti, ke! Ja tiistainakin vaan aamutunti. Mut täytyykin sit lukee kokeisiin ja tehdä yks raportti valmiiks. Eipä oo koulua jäljellä enää kun puoltoista viikkoo. Tulispa se vastaus nyt sieltä harkkapaikasta! Pitäkää mulle peukut pystyssä ;A;

Milla ☆



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti